O autorze
Właściciel agencji Time4Mobi. Ekspert w obszarach: digital, online marketing, mobile marketing, content marketing (teksty, analizy, raporty)

Trener biznesowy. Prelegent na konferencjach branżowych. Analityk rynkowy i dziennikarz biznesowy. Autor artykułów, raportów i ekspertyz rynkowych. Wydawca magazynu cyfrowego #Time4Mobi - nowe technologie w życiu i biznesie.

Zrealizowane projekty min. dla: administracji publicznej, operatorów telefonii komórkowej, branży interaktywnej, sektora B2B i B2C.

Hobby: triathlon, sporty ekstremalne, dobra muzyka i literatura.

Kot, który zarobił 100 mln $ i dwa inne zwariowane biznesy

To właśnie jest Tardar Sauce
To właśnie jest Tardar Sauce Businessideaslab
Weekend, czas relaksu. Ale i pracy. Dzisiejszy wieczór postanowiłem przeznaczyć na poszukiwanie inspiracji. Zajmuję się technologiami, innowacjami, jest dla mnie naturalne, że tylko w ten sposób można zrobić skalowalny biznes. Okazuje się, że niekoniecznie. Znalazłem kilka niesamowitych pomysłów na biznesy, których właściciele zarobili naprawdę miliony $. Oto trzy z nich.

Tabatha Bundesen była kelnerką. Dostała kiedyś kota, którego nazwała Tardar Sauce. Kot cierpi na…karłowatość, wygląda naprawdę kosmicznie. Widać na załączonym zdjęciu. Pewnego dnia zamieściła z bratem jego zdjęcie na Reddit. Fota zrobiła furorę, miała ponad 45 milionów odsłon. Właścicielka poszła za ciosem, zrobiła z kota celebrytę. Do tej pory zarobili ponad 100 mln $. Tardar ma obecnie swoją stronę www, osobistego managera, zagrał nawet główną rolę w filmie „Grumpy Cat’s Worst Christmas Ever”.

Drony stały się powszechne, używane są do różnych celów. Przygotowałem o nich obszerny Raport w magazynie Time4Mobi#2: http://time4mobi.pl/category/publikacje/. Ale o takim pomyśle jeszcze nie słyszałem. 19-letni Raj Singh wykorzystuje drony do prezentacji reklam. Jego firma DroneCast żyje z reklam podwieszonych do dronów i pokazywanych w publicznych miejscach, które gwarantują dużą liczbę „wyświetleń”. Startup DroneCast dostał w ramach VC kwotę ponad 1 milion $ na dalszy rozwój, zatrudnia 15 pracowników i faktycznie dobrze się rozwija.

I chyba najciekawszy koncept biznesowy, jaki ostatnio poznałem. Jest miejsce w Londynie, nazywa się Ziferblat Cafe, mieści się przy 388 Old Street. To kawiarnia-pub założona przez grupę młodych Rosjan. Wszystko w Ziferblat Cafe jest za darmo: piwo,kawa, herbata, przekąski. Gdzie tu biznes? Przy wejściu do lokalu, każdy otrzymuje zegarek. Zegarek, jak to zegarek – pokazuje czas. W Ziferblat Cafe płaci się za czas, który tam spędzamy. 1 minuta kosztuje 3 pensy. Można siedzieć do woli. Firma nie ma swojej strony www, ale aktywnie promuje się w social media. Jak twierdzą właściciele, firma generuje całkiem przyzwoite przychody.

Z całą pewnością znalazłoby się więcej takich biznesów. Pamiętam chociażby aplikację mobilną z USA, której cała zawartość to dwie czarno-białe plansze. Na jednej jest napis YES, na drugiej NO. Kiedy nie wiesz co zrobić, potrząsasz smartfonem i aplikacja podpowiada Ci, czy podejmowana w danym momencie decyzja jest prawidłowa. Twórca zarabia w ciągu roku około 1,5 miliona USD na wyświetleniach reklam. Nic tylko znaleźć taką niszę i zarabiać dużo $.

Dariusz Adamczyk

Na podstawie: Businessideaslab
Trwa ładowanie komentarzy...